Dag 41 Segala (la Bastide d’Anjou)
3 november 2024
Gisteren zijn we nog een rondje door het oude centrum van Foix gaan lopen. Een warme avond. Een pracht van een centrum, met een kasteel hoog boven de stad. Het postkantoor is een beauty. De overdekte markt bood gelegenheid voor een Pastis. Dat dan maar gedaan.
Vanochtend zijn we in stralend weer via Mirepoix naar een cp aan het Canal du Midi gereden. Onderweg kwamen we een Imperiale wegwijzer tegen. We zijn lekker een stuk langs het kanaal en de sluisjes gaan fietsen. Er worden helaas veel enorme bomen geruimd vanwege een ziekte en ook herplant gelukkig. Het fietst wel lekker zo. Bijna geen klimmen en dalen.
Foto’s
2 Reacties
-
Aranka:3 november 2024De foto’s van Foix zijn bij het verhaal van gisteren terecht gekomen. Vooral dat postkantoor is echt de moeite waard om nog even te bekijken.
-
Swanitha:5 november 2024Leuk om die sluizen te zien. Toen wij een zeilboot door Frankrijk voeren een aantal jaren geleden zaten we daar regelmatig in.
