Zweden en zo

22 augustus 2025 - Gränna, Zweden

Vrijdag 22 aug.

Vanuit Helsingborg vertrokken om vrienden te ontmoeten die vanuit hun huis in de regio Stockholm weer onderweg zijn naar Arnhem. De plaats van ontmoeten ligt ongeveer halverwege de beider ritten. Halverwege aan het enorme Vätternmeer. Gyllene Uttern is de plek, daar staat een uit de hand gelopen restaurant in een eclectische bouwstijl. Mooi gelegen op een heuvel met een schitterend uitzicht over het meer en het eiland Visingsö.

Daar hebben we gezamenlijk geluncht. Natuurlijk stortregende het bij aankomst. De reis ernaar toe was prachtig, met veel zon. Na de lunch zijn de Zweedjes doorgereden richting Malmö. Wij nog 150 meter naar de aanpalende CP. In mooi weer hebben we wat gewandeld en een bezoek gebracht aan een winkel en werkplaats waar de “beruchte” Polkagrisar worden gemaakt. Dat zijn rood witte knetterharde snoepjes. Maar gelukkig ook overig snoepgoed met bizarre smaken in de vorm van kaneelstokken. Mooie cadeautjes voor de kleinkinderen.

Foto’s

2 Reacties

  1. Eerke Jan:
    22 augustus 2025
    Fijn dat alles zo goed gaat!!
  2. Aranka:
    25 augustus 2025
    Leuk jullie weer te volgen,hier alles over